onsdag 30 december 2009

30 dec...

snart är året slut..och jag hoppas på ett mycket bättre 2010 än va 2009 har varit! Inte för att 2009 har varit hemskt..men ja...missfall vill jag vara utan nästa år. Allra helst vill jag bli gravid och förhoppningsvis hinna få barn innan året är slut..ni håller väl tummarna?
Mitt nyårslöfte är att försöka vara lite gladare..känner mig nere, arg,sur o ledsen alldeles för mycket..men jag vet ju varför..och går allt som jag vill så är jag snart glad igen;P tyvärr går ju mitt mående ut över min familj..Lowa blir mer o mer sur o gnällig..säkert mycket pga mig...men allra mest pga trots såklart! 3-åringar är underbara, mycket spontana, påhittiga, pratsamma, funderare...och en massa positivt..men envisheten och trotsen klarar jag mig utan=P Blir väl lite dubbelt upp pga att barnen på mitt jobb är lika gamla som Lowa..eller ja..de är födda 2006 allihop! Men ni kan ju gissa hr mycket glädje jag får av alla de små liven;)
på tal om jobb..nu jan får jag 2 nya kollegor..och 7 nya barn..det känns jättebra och spännande! Kommer såklart att sakna de som inte blev kvar inne hos mig..Susanne, Katja och 3 söta barn. Men alla är ju kvar i huset så det blir så bra så..! I början kändes det inte alls bra..mycket pga att jag och Susanne inte skulle jobba på samma avdelning..vi har jobbat ihop i snart 2 år nu..vi känner varann väldigt väl och vi kommer så bra överrens..gillar henne skarpt!
Vad ska mer hända år 2010? jo..lite renovering av lägenheten, träning -måste ta tag i det snart..har ju varit förkyld sen i aug...men ska snart ringa läkaren..de måste kolla upp varför jag aldrig blir frisk...vill ju träna järnet nu ju..jag vill bli fastare i kroppen och få lite muskler på benen så de inte ser så jävla taniga ut..och man mår ju mycket bättre av att röra på sig! Beach 2010 here i come..haha...förhoppningsvis med en kula på magen=P

Nyårsafton imorron..antar att vi ska vara hos svärförldrarna..har inte hört nåt annat iallafall..måste ringa o kolla vad jag ska ha med mig..brukar vara jag som fixar efterrätt!
Känns inte som nyårsafton imorron..undrar vad jag ska ha på mig? och vad Lowa ska ha på sig?

Jag är ledig ett tag till..börjar jobba den 7.e igen..känns så skönt att vara ledig !!! Men jag borde ta tag i nåt..hitta på nåt..känns bara inte å kul när det är -18 grader..inte så kul att vara ute då. Skulle vilja åka pulka med familjen på björnön och grilla korv..skulle också vilja åka och bada..men har mens nu så det går inte. Men att bara slappa och ta dagen för vad den är..det är kanske det vi alla behöver nu!
I januari sen ska Johan åka lastbil med sin bror..typ som praktik. Och förhoppningsvis så blir det en lastbilsutbildning för Johan sen..men det är lite osäkert än om det kommer bli så än eller ej..men jag håller tummarna. Så när Johan har praktik där så kommer Lowa få gå lååånga dagar på dagis..som det är nu så går hon bara de dagar hon själv vill och då oftast mellan 9-12. Nu kommer jag få lämna inna jag sticker till jobbet..så alltfrån 6.30 och 8 kommer hon börja. OCh senblir hon hämtad när de kört klart..kanske vid 15 tiden skulle jag tro.. Kommer bli tufft för henne i början..men jag tror hon kommer tycka det är kul att hinna leka mer och att äta frukost och ev mellis där också. Synd bara att många 06:or byter avdelning nu i jan..och hon får byta senast i augusti..vi får väl hoppas på att nån flyttar eller säger upp platsen snart så Lowa får byta tidigare=P

Igår hade både Lowa och jag en riktig sur, gnäll o arg dag..vi smittade nog varann. Men idag verkar det såå mycket bättre..Lowa är glad och go än;)
Undrar om hon vill åka pulka en stund här utanför idag.. hon brukar inte vilja det..hon är en innetjej..så det heter duga..precis som jag är=P Men idag är det sååå vackert ute..så nåt måste vi ut o leka..eller kanske gå en promenad!

Vill baka idag också..va länge sen jag bakade matbröd..tappade sugen för det ett tag..men nu känner jag för att baka igen..så idag blir det nog både matbröd och bullar eller nåt annat kul..mormors nötmaränger ska göras också..finns inget godare!! mmmm

Nää..kolla runt lite på Fb och sen ta tag i bakningen..måste nog till affären och handla lite först..toppen..då blir det ju promenad då;)

Kram på er alla vänner..

1 kommentar:

  1. Klart jag håller tummar å tår å allt annat man kan hålla å de vett du jag ska bli morbror inan nästa års slut =)

    SvaraRadera