onsdag 23 december 2009

God Jul

Vill passa på att önska er alla en riktigt God Jul..med mycket gott att stoppa i magarna..för visst är maten det bästa med julen? Ja förrutom stämningen och att man umgås med nära o kära! Julklappar är ju för barnen;) Fast i år vet jag att jag kommer få 2 juklappar..hihi! Och så fick jag o Johan 3 igår..biobiljett, skraplotter..vann 50 kr=) och en burk med hemmagjort julgodis...smarrigt värre!
Förra året slutade vi i Lidberg/Söderlunds släkten att köpa julklappar till vuxna..jätteskönt att slippa den stressen att man ska komma på och sen hinna köpa till så många..och framför allt att ha råd! Vi har ju så många iallafall att köpa till.. 8 st barn! Dessutom så har ju Lowa nyss fyllt år..det kostar ju då med ju.. så ja..lönen som kommer in idag är efterlängtad;) Har bara en liten grej till att köpa..

Idag ska vi packa, tvätta och göra lite småköp och sen åka bil i 35 mil..hoppas vi slipper snöoväder.

Vaknade 06:15 imorse..klarvaken fast att jag somnade efter midnatt ..så trist! Första lediga dagen o jag kan inte sova..fan..man är ju så inställd på att alltid vakna mellan 6 och 7 ju! Men men..jag får sova i bilen sen..lär ju vara trött sen!
Min lillebror jobbar kväll/natt..(kör lastbil) och efter det sen ska han köra ner till torpet han med..mitt i natten.. behöver jag tala om att jag är orolig? =/ Dessutom har han en låång spricka i framrutan...hmm!

Tänkte att jag skulle göra lite knäck nu på mogonen..men jag har inga knäckformar kvar..suck! Måste ju ha med mig vanlig knäck ner och inte bara med mandel i...suck igen! Kommer bli stressigt idag..men men..i värsta fall får jag koka knäcken på julaftonsmorgonen;)

Igår firade vi lilla Julen med Johans sida av släkten...skinkmackor och saffranskaka..mmm..Gott! Sen vart det paket utdelning..Barnen fick massor..och jag tror alla va nöjda över sina nya grejer! Lowa fick ett set med massa instrument..bla en trumpet som hon länge önskat sig! En "barbiedocka" med 7 klänningar o massa tillbehör, en söt liten gipsfigur som Tindra hade gjort, en keyboard med en pall och mikrofon till, en kikare, sykort, en sån där som "går" i trappor;) , och ett spel!
Micke & Henke va förbi också..Lowa fick 2 startsatser med Lego (smålego). Och av deras mamma fick hon en film, en filt, en sparbössa och en stor vit nalle!

Lowa är jätteglad över alla sina presenter..saligare unge får man leta efter;) Tusen Tack alla!

Funderar på att dra iväg till Maxi en snabbis..min familj lär nog sova ett bra tag till. Lowa somna nog inte förrens efter midnatt.. men det är bara bra.. alltså att hon ställt om dygnet..så slipper nån av oss sitta ute i lillstugan med henne på kvällarna..bättre att hon somnar med oss på kvällen och sen kan nån av oss bara ligga kvar med henne på morgonen..hon sover ju 11-12 timmar fortfarande! Ni fattar vad jag menar va?

Kommer nog vara smockad med folk på maxi idag..men jag måste köpa knäckformar o lita annat smått o gott inför resan!

Kommer uppdatera med massa bilder från jul nästa gång det blir uppdaterat!

Ha det så skönt nu.. God Jul!!!! Det är ni värda!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar