onsdag 9 december 2009

Onsdag

Idag mår Lowa bra.. prickar på händer och fötter är ju såklart kvar..kan ta upp till 1.5 vecka innan de försvinner. Men hon smittar inte nu iallafall. Och hon har varit feberfri sen igår natt. Trodde hon skulle få tillbaka febern igårkväll men som tur väl så slapp hon det. Hon äter som hon ska nu och blåsorna i munnen är nästan helt borta! Så imorron blir det iallafall jobb för min del... Lowa får gå till dagis om hon vill...men jag tror hon väljer att vara hemma. Hoppas det blir bättre på den fronten när hon börjar på nya förskolan...vill barnen gå till förskolan så trivs de ju..och det gör inte Lowa nu. Jag är jätteglad och nöjd över beslutet att hon ska få byta förskola..känns helt rätt. Enda jobbiga är sen när Johan får jobb..de har bara öppet 7-17. Oftast börjar man ju jobba kl 7. Och jag har väldigt varierande tider..det kommer bli ett evigt pusslande..men det löser sig! Lowa har ju haft turen att inte ha behövt gå mer än 9-14..och bara när hon själv har velat gå..och har ofta blivit hämtad kl 12. Men snart kanske det är slut på lyxen för hennes del..och just därför är det extra viktigt att hon verkligen trivs! Men uch va jag svammlar!

Jag är glad att ingen förrutom min familj ser mig nu.. Förkyld och hängig, går i pyjamas hela dagarna, inte borstat håret sen jag vet inte när och jag är så torr och röd om nosen efter alla snytningar! Men jag är ändå inte sjuk..men jag måste erkänna att det har varit väldigt skönt att vabba denna gång efter som jag varit förkyld. Men imorron ska jag tillbaka till Gullungarna på jobbet..blir att träna det sista inför Luciatåget som är på fredag..spännande!

Måste berätta lite kul också.. Min älskade lillebror Emanuel ska flytta! Han har fått en jättefin Stooor 2:a ganska nära oss. Han flyttar 1:a feb. Kommer bli så roligt att ha honom nära....och jag tror vi får en middagsgäst ganska ofta;)

Och sen till Julafton...också jätteroligt..vi ska fira i Småland i år..med mina föräldrar, Syrran med familj och förhoppningsvis en dröse bröder också;) Kommer bli himla mysigt! Vi åker ner den 23.e och kommer väl hem ca den 26-27 igen. Nyår ska firas hos svärföräldrarna på Enhagen...som vi gjort ända sen Lowa föddes.. Jättefin utsikt över hela stadens fyrverkerier där..!!

Nää..på tal om Lillebror..nu ska jag skriva en "Nödvändighetslista" till honom..så han vet vad som ska köpas inför flytten..tror det är mycket han inte tänker på själv..som tex tvätt & disk grejer, städningsgrejer o sånt!

Mmm..nu vart jag grymt sugen på SpicyHot..fast jag aldrig ens ätit där..men många som pratar gott om det stället.. Jag e knasig jag vet!

Tjillevippen!

3 kommentarer:

  1. Haha, jag läser också om SpicyHot ofta .. är med lite sugen ;þ
    Vi kan väl gå dit nästa gång vi kommer upp ?
    Kärlek ♥

    SvaraRadera
  2. Ja jättegärna..!! Älskar dig!

    SvaraRadera