torsdag 10 december 2009

Strul igen ang dagis!!

Lowa har ju fått plats på nya förskolan från den 11 jan...MEN..igår när jag & Lowa va förbi på hennes nuvarande dagis så fick jag veta att alla 06:orna ska flytta till en annan avdelning, få nya fröknar och "slippa" gå med småttingarna....! Kunde inte detta bestämts för 1.5 månad sen?? Fan.
Både jag och Johan kände rent spontant att då vill vi att Lowa går kvar på den Förskolan hon går på nu. Den lägger närmre och öppettiderna är bättre och hon skulle få gå med alla sina jämnåriga kompisar..som hon nu tycker är kul att leka med.
Så idag har jag ringt till Enhetschefen säkert 40 ggr..bara telesvararen hela tiden..men vid 15 så ringde hon upp..och sa att hon sett att jag ringt massor med gånger så hon trodde nåt allvarligt hade hänt..ooops..vart lite pinsamt....trodde inte hon hade nummerpresentatör ju. Hursom helst så förklarade jag läget..hon blev jätteglad över att vi ville ha kvar Lowa hos dom och hon skulle försöka lösa det. Hon skulle återkomma om det imorron. Om nu Lowa får gå kvar där så är det bara att hoppas att andra förskolan har nåt annat barn som kan ta hennes plats..annars blir det strul med uppsägningstider hit o dit..och man får ju inte ha 2 platser fast bara nyttja en. Mycket strul men enhetschefen trodde det skulle gå att ordna bara Lowa fick en plats. Hon visste inte om alla platser var upptagna än. Så ni får gärna hålla tummarna!

Imorron är det Luciafirande på Lowas dagis..fick veta det igår.. Hmm. Men men..hon har ju varit sjuk 1 vecka så då kan man ju missa information..visseligen tycker jag att man ska informera om sånt i tid..föräldrarna på mitt jobb fick info om vårt Luciafirande redan i aug/sep. Det som är tråkigt med det hela är att luciafirandet på mitt jobb är också imorron..! Lowas är kl 14 och på mitt jobb är det drop-in 14-16 och luciatåg kl 15. Så det blir för mig att åka till Lowas dagis och titta på henne kl 14 och sen jäkta tillbaka till jobbet så jag kan vara med på luciatåget och vara där med de som väljer att fika efter det. Trist att missa en del av "mina" barns firande..men Lowas går ju självklart före allt och alla;)
Har nyss gjort iordning 2 olika uppsättningar kläder till Lowa inför morgondagen...antingen blir hon en Tärna eller så blir hon en Sockerbagare! Få se vad hon väljer imorron...blir väl en överrasknng för mig när jag kommer till hennes dagis och få se vad hon valt..men jag hoppas ju på att hon väljer Sockerbagare..lite roligare..inte så många som är det kan jag tänka mig;) Fick idén från ett barn på jobbet..!! =)

Nää..nu ska jag glo på TV en stund och sen soooova!!!

1 kommentar:

  1. Hoppas ni kan ha kvar Lowa. Enda grejen jag kan komma på är väl i så fall att ni får stå för dubbla dagisavgifter innan hennes plats är uppsagd på det nya.. om de nu skulle strula med det vill säga ?

    Sockerbagare va en kul ide ju !! :D
    Nåt att minnas till nästa år kanske ;)
    KRAM

    SvaraRadera