tisdag 8 december 2009

KnasMaja nr 1

Det är min Lowa det..Knasmaja och världens mest omtänksamma unge;)

Lowa kom springandes med typ papper från en halv toarulle..och så säger hon: Här mamma..det är till dig...nu kan du torka hur mycket snorbusar du vill.. Så slipper du gå o hämta toapapper hela tiden! Visst är jag snäll Mamma? Haha..hon tycker visst att jag snyter mig för ofta;)

En stund senare kom hon springandes igen och säger: Klämmen, klämmen, klämmen! Vad säger du frågar jag. Jag säger bara halva saken. Va?? Ja..halva Clementin..lyssna..klämmen.....tiiiiiiin!!

Hon är bra tokig=P Som tidigare idag frågade hon mig: Vem är den där lilla Rackarn? Vem? Han Adams lillebror, jag kommer inte ihåg vad han heter. Rackarns..hallå..var får hon allt ifrån?!

Ja ni som känner Lowa vet att hon säger massa konstiga, kluriga, roliga och smarta saker.

Jag är fortfarande förundrad över hur hon tänkte när hon va 2.5 år och jag frågade om hon skulle ge napparna till djuren på zoo.. Nej mamma..det går inte..för djuren kan inte säga tack till mig..dom kan ju inte prata. OCh när jag tyckte hon skulle ge dom till sin kusin Noah så sa hon: Nej..Noah har blåa nappar och jag har rosa nappar..så det går inte.

Skulle så gärna vilja vara i hennes hjärna under en hel dag..skulle nog få mig många skratt, och funderingar;)

Sötast är iallafall när hon säger att hon älskar oss mest i hela fina världen. Men ett tag trodde hon att världen va vädret..så en dag sa hon att hon älskade mig mest i hela fula världen... varför fula världen sa jag då.. jo för det regnar ju ute då är vädret fult!!!

Har lite tråkigt just nu.. Lowa tittar på Tv och jag softar...fastnar ju såklart vid datorn då.

Vilka är ni som läser här inne?? ;)


6 kommentarer:

  1. Haha , ååh goa rackarn ;)
    Hon är så rolig !
    Vill också ta en tur i henne huvud en dag ... :þ
    Miss you.

    SvaraRadera
  2. me me.... som vanligt går minst en vända per dag iblnad flera...

    SvaraRadera
  3. Jag läser i bland. Jättego tjej du har!!/ Jessica från bf

    SvaraRadera
  4. Och jag läser ju självklart :o)

    SvaraRadera
  5. Åå va gullig hon är!
    Härligt att du skrev ner det. För som du skrev, hon är verkligen duktig på att prata och tänka och allt ! :D halva ordet med klämmen va ju bra gjort!

    Jag kikar in här då och då :)

    SvaraRadera
  6. jag hänger här så klart!! å de är min busa de =) /EB

    SvaraRadera