söndag 20 december 2009

Snart Julafton

God Morgon alla söta!

Söndag idag..4:e advent! Myspys!

Igår va jag och Lowa ner på stan..mötte upp Emanuel. Hjälpte honom köpa jacka..sen fäljde han med oss runt över hela stan i jakt på julklappar..fan va mycket folk..men eg inget jag störde mig på..MEN..det va inte kul att gå runt med barnvagn!

Vart bara 2 julklappar..jättesvårt att hitta på ju..och allt är såå dyrt! Har inte mycket pengar kvar nu innan jul..och "lilla Julafton" ska firas på tisdag... Noahs present är klar och en grej till Rasmus är klar..ska bara ha nåt litet till. Har ingen aning om vad vi ska köpa till Tindra..men jag kommer nog på nåt. Ska även köpa nåt till systeryster..hon är den enda som är över 18 som får nåt...köper eg inte till vuxna längre men syrran..där är det lite speciellt..;) Lowa ska få köpa en present till Johan också..kalsonger..han behöver nya..men mer än så blir det inte;P
Johanna och Lucas ska också få nåt..och Johanna fyller år på måndag så till hennes ska det hittas 2 presenter..tur att både Johanna och Lucas är i den åldern då de nog helst vill ha pengar..en snabb lösning om jag inte hinner hitta nåt innan kalset! Och självklart måste vi köpa nåt mer till Lowa..har bara 2 småpaket till henne.. Hon fick så mycket av oss när hon fyllde så vi ska inte köpa nåt stort/dyrt!

Julen då..jo..den 23:e nångång så åker vi ner till Smålandsdjupa skogar..jag är såå glad att det blev så i år..känns skönt..och mammas julmat..ÅÅÅÅÅÅÅ..smarrigt! Ska bli skönt att fira med min familj igen..även om jag självklart kommer sakna Lidberg/Söderlund-julen!

Idag ska Lowa och jag göra klart Lowa julklapp till mormor & morfar..pyssel på hög nivå;) Sen blir det nog att baka nåt..och laga mat och myspysa och bara vara. Får ev besök idag också..men har inte hört nåt än....sover du än Lina? ;)

Efter julshoppingen igår åkte jag och Lowa hem till Mona och Rickard..2 superhärliga människor.. framför allt Mona..genomsnäll och omtänksam..inte ett dugg egoistisk, klok och lugn..helt i min smak;) Tack för en trevlig kväll..och för julklappen..den ska invigas på Julafton! Mona gör halsband och armband..med såna där sötvattenspärlor o allt vad det heter..jätteduktig är hon! Hon lagade ett som tyvärr hade gått sönder och sen fick jag välja vilket jag ville som en julklapp..valde ettarmband som passar perfekt till jul..så fint så! Lowa fick sen välja pärlor som Mona trädde på tråd..så Lowa fick ett jättesött armband-Tack! Dessutom fick vi lite annat smått och gott..så nu kan vi göra egna armband=) Tusen Tack Mona.

Johan jobbar i helgen..känns alltid så konstigt att vakna på morgonen och han inte är där..för de är han ju alltid annars.. Känns tomt.. Men Lowa och jag har det så mysigt så utan honom.. det där lät fel.. =P ni vet vad jag menar!

Jo..i januari ska det bli förändringar på mitt jobb..på min avdelning blir det bara jag kvar av personalen och 8 av våra barn..sen kommer det in 2 "nya" fröknar och 7 barn..det känns såååå bra! Jag kommer sakna de jag jobbar med nu men det här kommer bli toppen. Tur jag har Susanne kvar i arbetslaget iallafall..annars vet jag inte vad jag skulle ha gjort;P Ner fram emot att lära känna alla nya barn och mina nya kollegor..känner dom ju visseligen lite sen innan. 3 små söta barn däremot..de som ska in på grannavdelningen kommer jag sakna jättemycket-men vi har ju ett bra samarbete med den avdelningen och vi öppnar och stänger tillsammans..så jag får nog min dos med kramar från dom;)

Nää..nu pickar Lowa på uppmärksamhet...dags att busa!! =)

Blir nog Pulkaåkning idag..skönare väder ute nu..endast -4.6 ute nu..Härligt!

Kram på er..alla som orkade läsa allt mitt pladdrande!

1 kommentar:

  1. Låter som att ni kommer ha en mysig jul :)
    kom lina över?
    Kram

    SvaraRadera