torsdag 29 oktober 2009

Vetlanda

imorron åker jag och Lowa till Vetlanda..även bror Christopher och mina brorsbarn Johanna och Lucas ska med ner. Anledningen till att vi åker ner är pga att söta lilla systerbarnet Noah fyller 1 år..och det ska firas såklart;) Ska bli såå roligt att komma ner..saknar syrran & Noah jättemycket..tom Joppe saknar jag;)

Har semester imorron så vi kommer åka på morgonen..och sen kommer vi hem på söndag kväll. Johan ska stanna hemma och fixa resten i lägenheten och köra över all packning till sin morfars hus i Hallsta där vi ska bo i minst 1 månad.
Om det blir att tapetsera/måla om överallt som jag vill..om pengarna räcker till det mm..så kommer det iallafall bli svart och vitt i vardagsrummet, grått och mörklila i köket, vitt o rosa i Lowas rum (vi ska byta rum med henne), vitt och grönt eller brunt i sovrummet och vitt i hallen. Vilka tapetser och färger jag vill ha vet jag inte riktigt..har inte hunnit titta ut nåt än..men i huvudet vet jag hur jag vill ha det. Skåpsluckorna i köket ska även slipas och målas om. Om allt klaffar nu så blir det nästan som att flytta hem till ett helt nytt ställe=) Me like!

Kommer inte vara så aktiv varken här, era bloggar eller på Facebook under tiden vi bor i Hallsta..har inget internet där. Kommer surfa lite på rasterna på jobbet bara.

Idag fick vi hem papper om Lowas nya förskola. Avd Blå på Förskolan Emilia Väst! Ni anar inte hur glada vi är!! På måndag ska jag berätta för Lowas nuvarande personal att hon ska byta förskola...kommer nog bli lite sura miner där..
Men vad gör man inte för sina barn..de ska vara lyckliga och ha det så bra de bara kan.

Puss på er alla vänner och ovänner;P

3 kommentarer:

  1. låter som dina önsknigar blir dyra å mycket jobb =P men blir nog bra ska du se =)

    SvaraRadera
  2. Låter som det kan bli riktigt snyggt i lgh! Mamma tapetserade min brorsas rum med en fondvägg i grå/svart och resten vitt. Skit snyggt!! Låter även läckert med resterande färgtankar! Grått och Lilla är ju jätte fint ihop :) Du gav mig faktiskt en idé ang färgval ;) ska prata med Marcus om det ^^
    KRAM och Stort Lycka till med allt som händer i ert liv nu :)

    SvaraRadera
  3. Bra smak har ni när det gäller färger :o)
    Hade jag varit du/ni så hade jag njutit av fröknarnas sura miner.. Kan de inte sköta jobbet och även vara trevliga så kan de gott få det. Så glad för knasfia att hon fått en ny plats.
    Puss och Kram och hälsa hångel till min älskare;o)

    SvaraRadera