fredag 23 oktober 2009

Hatar att vara sjuk!!

Har känt att det varit på gång hela veckan..hostat, snörvlat och känt mig konstig i kroppen! Igår fick jag skippa avdelningsmötet för att åka hem och vila..i hopp om att kunna jobba idag..min tidiga dag..! Men icke..vid 22 fick jag lov att sms:a Sofie och be henne öppna på jobbet istället för mig! Hade feber också..38.1..har normalt sett bara 36.4.
Natten va hemsk..knappt sovit nåt.. Hostar massor..verkligen river i halsen och emellanåt smakat det blod..hmm..inte så bra va? Ingen feber idag iallafall...men rejält snorig är jag.
Trist som attans.. speciellt när Johan ska jobba hela helgen..lite svårt att vila upp sig då..har ju en sprallig tjej ju=)
Hoppas iallafall att jag frisknar till fort..ibland är jag bara genomförkyld nån dag och sen är det bra..så håll tummarna att det är så! Jag hoppas iallafall på att kunna ha pysseldag med Lowa i helgen..och förhoppningsvis vågar sig Sandra o barnen hit också;P Vad det blir för pyssel kan jag inte tala om..det ska bli blivande julklappar;)

Och på tal om andra Familjen Lidberg så ska de flytta till oss..eller ja inte hem till oss men till vårt område. Kommer bli kalasbra! Gångavstånd..jiha!! Senast 1 januari flyttar de till 4:an.. =)

Jo..nästa måndag börjar de stamrenovera vår lägenhet...Äntligen! Så i slutet på nästa vecka måste vi fly hemmet=p Vi kommer bo i Hallsta i 1 månad..i Johans morfars hus...han bor ju alltid hemma hos sin käresta;) Kommer bli så skönt att komma hem till ett helt nytt badrum och nytt grovkök! Hoppas även på att kunna tapetsera om och måla om resten av lägenheten direkt efter..och även slipa och måla om våra skåpsluckor! Vore toppen..då skulle det bli att flytta hem till en nästan helt ny lägenhet...hehe!
Typ hela lägenheten ska packas ihop och täckas med plast...kommer kännas som att vi ska flyttpacka.. hmm..har vi tillräckligt med lådor? jaja.. Johan får som vanligt ta det tyngsta lasset..Jag och Lowa och hennes kusiner Johanna och Lucas åker ner till Vetlanda p åtorsdagkväll eller fredag förmiddag..vi ska på Lowas minsta kusins 1 årsdag! Vi fick världens sötaste inbjudningskort idag;) eller ja..Lowa fick..det va adresserat till henne. Jag läste vad som stod på kuvertet och då säger Lowa: åå Mamma..vilken tur att moster skrev rätt gata..annars skulle nån annan fått min post! ;) Kan säga att det va riktigt spännande att få egen post;)

Nää..nu ska jag ta o lägga mig på soffan igen..är bra seg nu..måste vila upp mig! Vill må bra tills imorron eller åtminstone på söndag så vi kan ha vår pysseldag!!

Kram på er alla söta!!

1 kommentar:

  1. Hihi , va söt hon är Lowa ! :)
    Och smart .. tänk om de kom till nån annan Lowa .. hade blivit katastrof !! hihi.

    Längtar tills ni kommer.. torsdagkväll lät ju skit bra ;)
    PUSS

    SvaraRadera