lördag 24 oktober 2009

Mysig dag

Dagen började med att jag spenderade några timmar vid datorn..fixade 2 inbjudningskort till Lowas kalas. Ett kommer hon ha gemensamt med Johans kusin Lina som fyller 20. Vi kommer ju bo hela november i Hallsta...så den 28:e blir det kalas för Lidberg/Söderlund. Och den 12:e dec blir det kalas för Lowas kompisar. När min familj ska fira henne vet jag inte än..måste kolla med alla när de kan. Vi vet ju inte ens när vi flyttar hem igen..för får jag det som jag vill bor vi i Hallsta i typ 1 vecka efter stamrenoveringen är klar..för då kan vi tapetsera om i hall o vardagsrum och måla om i kök och båda sovrummen. kommer bli att flytta hem till en nästan ny lägenhet då ju;) Hmm..känns som jag skrivit detta innan? Hursomhelst...gjorde inbjudningskorten i Picasa 3..skitlätt och de vart så fina så...MEN..jag kan inte få dom därifrån! Hjälp mig! Jag högerklickar men det finns inget om att man kan spara bilderna nån annanstans! Nån datorkunnig som kan hjälpa mig?
Efter det gjorde jag och Lowa oss iordning för att bege oss ner på stan..åkte buss ner..som Lowa älskar. På stan åt vi på Mc Donalds, uträttade lite ärenden och gjorde lite små inköp..bla kläder till fotograferingen på Lowas dagis..om det nu blir av..vi bor i Hallsta då och vet inte vi ska göra..drygt för Johan o Lowa att ta bussen hit bara för det...få se hur vi löser det!
Va in på Zetterlunds..va tydligen nåt jubileum eller nåt där..så Lowa fick en ballongfjäril..och en ansiktsmålning...fjäril såklart...ROSA;) haha. Sen hem och laga mat och vänta på Johan..och som vi väntade..kl 21:30 kom han hem...snacka om mycket övertid. Han ska egentligen jobba 7-16. Va visst mycket strul.. Men hem kom han till slut iallafall..hungrig som en varg...stackarn! Och klockan 7 imorronbitti ska han jobba igen...hoppas han kommer hem tidigare än 21:30 imorron. Inatt ska man ställa tillbaka klockan..så han får iallafall en timmes sömn extra;)

Imorron hoppas vi på att Sandra och Tindra kan komma och pyssla..Lowa och jag tjuvstartade med pysslet igår..va jättekul och fint vart det!

Lowa skällde ut mig idag.. Mamma..sluta hosta nu..det låter illa. Det är faktiskt irriterande att lyssna på dig när du hostar. Sluta nu.. Och sen började hon asgarva!! Hihi...hon är ju för söt!

Lowa har varit så rolig idag..oftast när hon är trött så blir hon grällig och grinig..precis som jag..men ibland så blir hon fnittrig och galen..precis som jag..haha. Och idag va en fnitter och galen dag..shit va vi har garvat idag! Åt allt och ingenting! Ett tag räckte det med att vi tittade på varann så började vi skratta....hur mysigt som helst! Älskar min tös så enormt mycket!!!

Mår bättre idag..mest en enormt irriterande hosta..och hostmedicinen lindrar ju knappt. Det värker i hela bröstkorgen..ska nog ta en alvedon innan jag lägger mig.
Otrivin Comp är bland det bästa som finns..igår va jag supersnorig och körde med vanlig otrivin (nässpray) men det hjölper ju knappt..sen på kvällen kom Johan hem med en Otrivin Comp..och vips så är snuvan nästan som bortblåst..alltså man blir inte snorig igen på samma sätt alls....svårt att förklara..rena dunderkuren om du frågar mig;) Extra bra att den verkligen hjälper mot både nästäppa och rinnsnuva..!! Me love it!!

Nää..krypa ner brevid min äggpacketerare;) Natti natti

3 kommentarer:

  1. Haha Lowa äe så grym, min stora idol ;)
    SLUTA HOSTA!! :)

    Vet inte hur du ska få ut bilderna.
    Men jag vet att när jag ville använda bilderna från den inbyggda webcamen så kunde jag inte hitta dom .. men sen helt plötsligt så gjorde jag de :) Inne på mina dokument . hmm..? Leta lite till ;)

    PUSsssss.

    Jo .. vi hoppas på att kunna komma på Lowas kalas ... så hör gärna med oss först , så vi kan `?

    SvaraRadera
  2. Hihi ja jag kunde ;) haha... ibland behövs bara ett par extra ögon och lite trixande för att få till det ;)

    jätte fina kort :)

    SvaraRadera