tisdag 15 september 2009

Ännu en dag...


..med värk i nacke och huvud! Kommer vara hemma imorron också men på torsdag SKA jag jobba..!!

Idag vart det en bild på Lowa som sitter i diskhon och "diskar"..detta va väl för 7-8 månader sen..men det är än idag en favvosyssla..men numer så står hon på en pall och diskar..men lika blöt blir hon för det;) Får väl snart en vattenskada i köket..hehe

Lämnade Lowa på dagis idag..och hon visade stolt att hon kan cykla på dagiscyklarna..den hon har hemma kan hon inte riktigt trampa runt med än..hon e ju så liten..hon blir nog en mini-me hon. Jag va kort o liten ända till i 8.an ungefär..då växte jag på längden en heldel..men tyvärr inte på bredden. Jag är nu 170,5 cm..;) haha. Men jag va alltid minst i klassen..iallafall till 5:an då Sandra började..då va vi lika små. Ska gå och väga och mäta Lowa på bvc imorron på deras drop-in. Har mätt henne hemma..91,5 cm..och har varit det ända sen i mars typ. Tror hon väger ca 13.8-14 kg. Så hon är ju inte mager precis..hon har lite babyhull kvar;) Konstigt nog..så lite som hon äter.
Men vad jag svammlar..=P

Drömde hel sjuka drömmar inatt....vaknade alldeles kallsvettig flera gånger..

Önskar min nacke va bra idag..är så vackert väder och jag vill ut och plocka svamp...men kanske inte det bästa att göra när man är hemma från jobbet. Men frisk luft och avkopplande miljö gör susen för huvudvärken iallafall.

Är så sugen på att flytta..ett helt nytt ställe vi pratar om nu..alltså inte nytt så..men inget ställe vi tidigare pratat om. Men vi får se..verkar vara svårt att få tag på lägenhet där..vill helst ha en 4:a..så man får plats med en ev tillökning;)
Ska höra oss för lite..kanske går att få tag i nån privat hyresvärd..men tror det bara finns en där..och där vill jag inte bo.
Funderar mycket på förskola för Lowanu..hon verkar inte trivas 100%..och idag fick jag veta att de inte kommer komma igång med grupper eller likande förrens efter jul pga personalbyte?!? låter skumt men men.. Så frilek ute varje fm fram till dess..hmm..känns inte så bra. Lowa vill och behöver mer utmaningar. Men om vi flyttar ganska snart så blir det ju ny förskola då;) Men det kan ju dröja innan en flytt blir av..och om jag känner oss rätt så hinner vi säkert ångra oss innan vi får tag i nån lgh. =P

Måste börja träna..min nacke och mina axlar o rygg är i stort behov av träning/muskler...så sa läkaren iallafall=P Annars kommer jag få mycket problem när jag blir äldre! Har funderat att börja på Friskis&Svettis länge..kanske dags att börja nu då;) Nån som vill träna med mig? På såna där hopp & skutta program;)

nää..nu ska jag vila innan det är dags att laga lunch och hämta tösen min! Kul att hon ville till dagis idag..hon har varit borta så mycket undersommaren..va väl ledig i 9-10 veckor..känns som hon tappat gemenskapen lite.

Ha en bra dag allihop!

Kramkram

2 kommentarer:

  1. Jag har mitt kort kvar på friskis och svettis ;) så om jag bara tar tummen ur och kan få till det med passning av P så ska det väl kunna gå bra.

    SvaraRadera
  2. jag har tänkt börja på friskis... får gärna hänga på här :o)

    SvaraRadera