måndag 12 april 2010

Vabbar idag

Just nu poppar jag Lady Gaga på hög volym;) Har bestämt mig för att passa på o städa/packa idag när Lowa ändå är så hängig..hon sitter mest o ritar eller tittar på film. Hon har hosta o är hängig..trodde hon skulle få feber men hon har hittills klarat sig..*peppar peppar*
Så iallafall idag är vi hemma o tar det lugn..tror inte hon orkar med dagis imorron men vi får se. Hon går ju faktisk 9.5 timme på dagis nuförtiden. Önskar jag kunde gå ner lite i tid..men jag antar jag får mindre i föräldrapenning sen när det är dags,..och det vill jag inte. Nån som vet? Ska väl ta o kolla upp det.. skulle vilja jobba helst 6 timmar men det blir nog 7 om jag går ner.. Vill alltså bara ta ut tjänstledigt 1 timme om dagen men det ska ff ska 100 % tjänst på pappret. Lowa ska börja på avdelningen Lingonet i Skultuna den 3:e. Jag kommer inte kunna öppna på mitt jobb..men det ordnar sig..får byta mina öppningar med kollegorna.

Nu är det bra 3 veckor kvar till flytten=) Jag längtar enormt mycket! Jag känner mig hemma i huset fast vi inte ens flyttat in;P
I fredags efter jobbet åkte jag ut en snabbis till huset för att hämta lite soffdynsfodral som Lena ska sy om..och precis när jag kom fram tittade solen fram och det va såå fint där ute..satte mig på trappan en stund och bara njöt! Den här sommaren kommer bli fantastisk!!! =) Helt perfekt att flytta dit nu lagom till sommaren=)

I torsdags sov Lowa hos Ronnie, Sandra, Tindra & Rasmus..och på fredagen o lördagen så sov även jag där..pga att Johan åkte på magsjukan. På fredagen hade de varit på Busborgen och på lördagen så åkte Ronnie, jag och tjejerna till Eskilstuna Badpalats =) Skitkul!!
Tack Fam Lidberg för att vi fick bo hos er i helgen..Tack för en jättekul helg=)

Nej..nu ska jag fortsätta med städningen/packningen..! Va bara tvungen o ta en paus ;)

1 kommentar:

  1. Hoppas Lowa snart mår bättre så Tindra och Lowa kan träffas på dagis ;o)
    Ronnie har åkt på magsjukan nu... Hoppas vi inte blir dåliga.
    Kram

    SvaraRadera