lördag 3 april 2010

GLAD PÅSK


Glad Påsk önskar Fam Lidberg!

Visar en bild från vår lilla Påskhörna!
Tyvärr finns ingen bild på vår lilla Påskgumma..än! Hittade inte kameran i torsdagsmorse...och hon kom inte hem förrens sent o då va nästan allt smink borta.

Idag ska vi hem till Johans morbror m familj. Trevligt som alltid..synd bara att Sandra jobbar! Träffade henne en snabbis igår iallafall..va till hennes jobb o hon hjälpte mig välja ny Platttång. Och ojoj..va jag är nöjd..den är helt underbar!

Livet är på topp just nu..! Snart flyttar vi..jihoo!
Ska bli sååå skönt att bo i hus..140 kvm dessutom är inte helt fel.
Har lagt er många timmar på att välja färger till alla rum. Så svårt när det finns sååå många nyanser. Hursomhelst..i Lowas rum blir det ljuuuus rosa, i vårt ljusgrått, i vardagsrummet blir det typ ljuuus beige/sand, i hallen nere o i allrummet uppe blir det vitt. I badrummet uppe är det redan vitt och i badrummet nere blir det ljus sand. I köket behåller vi färgerna som va..dvs grönt o vitt. I lilla sovrummet nere som ska bli Lowas lekrum blir det ljuuus grå/ljung. Jag är nöjd med mina val..men vi får se när färgen sitter på väggarna..då kanske det ser gräsligt ut..eller inte alls som man föreställt sig.
Vi har dock väldigt dåligt med förvaringsutrymmen..men det löser sig..

Älsklingarna sover än..!! Men det va tur de sov länge idag..för jag har gjort iordning påskäggen;) 5 st har jag fixat..1 med godis till Lowa, 2 med pysselgrejer till Lowa och 2 små till Tindra o Rasmus.

Igårkväll sorterade vi nästan alla barnkläder..och ja vi har en heldel..sisådär en 9-10 stora kartonger. Innan va nästan allt bara nedpackat vart efter hon vuxit ur..men det va ändå sån blandning på storlekarna..så nu är kläderna packade mer efter ålder, och alla skor 0-3 år i en kartong, alla overaller i en, alla jackor o utebyxor i en, alla mössor, vantar, hattar o kepsar i en. Blev bättre nu..o lättare o leta fram sen. Min lillasyster ska ha barn igen i september..och jag är så säker på att de får en tjej denna gång..så jag hoppas de tar lite kläder sen.. får de en tjej så kommer de kunna låna massor..för innan vi ev får barn så kommer deras ha vuxit ur dom. påtal om barn..i början av mars gjorde vi ett syskonförsök..och efter mycket om o men så blev det ett misslyckat försök =( Känns såklart hemskt o tråkigt o allt så..MEN vi har Lowa..vi har varann..vi har så mycket annat att glädja oss för nu. Så vi tog det ganska bra ändå. Hoppas på att snart kunna göra ett nytt försök.. Vi vill tacka alla som på alla sätt o vis hjälpt, stöttat och bidragit till att försöket blev av! STORT TACK..alla nära o kära! Vi är er evigt tacksamma!

Nu ska jag nog gå in o väcka mina sjusovare med lite pussar o kramar!


Hoppas ni alla får en härlig Påsk!

KRAMAR

1 kommentar:

  1. Tråkigt att det inte gick. Men en vacker dag så står du där med en bebis i famnen :o).

    Ser framemot bilder sen när ni inreder huset :o).

    KRAM

    SvaraRadera