måndag 26 april 2010

Suck, stånk o stön

Åkte på en dundermigrän igår.. Fick ont i huvudet vid 11..men kändes som vanlig huvudvärk så jag tog en Pronaxen. (borde ha fattat att det va migrän på gång eftersom det va 2.a mensdagen..men men) Vid 12 åkte jag o lämna Lowa hos sin farmor & farfar..inge kul för henne att vara hemma med mig o packa. På vägen hem inser jag att det är migrän på gång..åker förbi Burger King o köper med mig mat hem.. Äter och lägger mig o vila..15 min senare får jag en rejäl kräkattack.. Huvudet känns som det ska sprängas och jag känner mig svimfärdig. Har nog bara varit så dålig i migrän 1 gång innan o det va när Lowa va liten o fortfarande ammades. Då va det nära att de fick hämta mig i ambulans. Jag hatar att vara hemma själv när jag har migrän..men det va iallafall tur att Lowa inte va hemma..vill ju inte skrämma henne. Va bra sugen på att ringa hem Johan men jag gjorde inte det. Efter några timmar släpper illamåendet o jag känner mig piggare..så jag åkte på Tindras kalas..Lowa hade åkt dit med farmor o farfar. Kom 1.5 timme efter de andra..men bättre sent än aldrig. Kände mig som en zombie där. Sen hem o laga mat o fixa lite.. Huvudvärk som fan. Lägger mig på soffan med Lowa..då känns det värre igen. Sen har natten bestått av mycket lite sömn och lite spring på toan..hatar migrän med illamående. Så idag är jag hemma...har "bara" väldigt ont i huvudet nu. Imorron blir det jobb igen.
Allt detta leder till att jag kommer efter ännu mer i packning o sånt som ska fixas...=( Tror jag får klona mig om jag ska hinna allt. Verkar iallafall som Johan blir ledig imorron iallafall..så skönt så..han är effektiv;) Han får ta o fixa allt i förrådet..och åka till återbruket.

Idag ska jag försöka putsa fönstrena...om huvudvärken släpper i vettig tid.

Valde att ha Lowa hemma idag..som alltid när jag är sjuk. Men har insett att det va ganska dumt..hennes leksaker är nedpackade..eftersom hon sällan leker på sitt rum iallafall. Hon har pyssel o målargrejer kvar men nu duger inte dom såklart..bara för att..! Hon vill leka o busa o pyssla med mig men jag orkar inte.. Fan..skulle lämnat henne på dagis i några timmar iallafall så jag fått lite mer lugn o ro.

Måste göra oss iordning och traska till affären också...måste handla hem lite mat. Suck. Kanske ska försöka fixa mat av det vi har hemma istället..

Nää.. inge mer dator på ett tag..måste vila skallen

1 kommentar:

  1. Hej vännen!!
    Stackare med all migrän :( det var som på Vargs utv.samtal idag .. då säger hon att Varga varit sjuk mkt.. jag blev förvånad och sa att jag inte tror det, mer jag som varit sjuk i så fall. Då sa hon att jag kanske haft barnen hemma då och Ja så är det nog. Jag har alltid barnen hemma om jag är sjuk för jag orkar inte lämna dem. Men vissa gåner ångrar man sig vekrligen!

    Jag förstår hur du mår och känner ang flytten och packandet. Jag är EXAKT likadan! trodde inte det fanns nån mer som kunde va så knäpp :P haha! jag organiserade med allt i huvudet.. men sen då? man måste ju genomföra det med, hihi!

    Försök slappna av och se inte allt jobb som enorma måste utan som en skön rensning inför nästa boende .. eller nåt *skratt*

    KRAMAS!! ♥

    SvaraRadera