torsdag 29 april 2010

Nu är det nära..

Idag va vi i huset och städade av lite..bara det värsta. Kommer få skura golvet rejält sen..massa småprickar med färg överallt =/ Jaja..skulle ändå skuras ordentligt.
Minns inte om jag skrivit om allt strul med färgerna och målningen? Hursomhelst..alla färger vart fel..så målaren fick måla om en heldel. Den ljuslila som vart i Lowas pysselrum fick vara kvar..en duger bra. Men toan nere och vardagsrummet fick han måla om. Och färgerna o Lowas och i vårt sovrum va alldeles för mörka, så de är också åtgärdade.
Hall, allrum, vardagsrum=vitt..en mild vit
Lowas pysselrum= Ljuslila
Lowas sov/lekrum= Ljusrosa
Toan nere= ljusgrå/beige
Toan uppe= Cremevit
Kök= Grönt och vitt
Vårt sovrum= ljusgrått

Vart himla bra..vi är kanonnöjda! Men inredningen..gaaah. Vi tycker helt olika redan efter att ha "bestämt" var sofforna ska stå=/ Men men ;P

Imorron blir det att packa det sista..som iof är ganska mycket.. Lowa ska sova hos Ronnie, Sandra o kidsen..skönt för både henne och oss. Inge kul för henne att vara här när allt är packat.. och skönt för oss att få packa i lugn o ro.
På lördag går flyttlasset!!
På måndag börjar Lowa på avdelningen brevid min=) Kommer bli kanon.. men hon ska bara gå där till i aug..då börjar hon i Romfartuna.. jag är så glad att hon fick en plats där!
Imorron är Lowas sista dag på nuvarande förskolan..hon har bestämt att hon ska bjuda på HelloKitty glassar;) och fröknarna får en liten ask med choklad var.

Kommer inte blogga på ett tag nu skulle jag tro..kommer inte ha nå internet i början..vet ännu inte vilket sort internetgrejs vi ska ha.. väntar på en offert från telia ang nå som är lite bättre än de mobila bredbanden vi annars kan ha där ute. Eller nåt..fattar inte mycket av det där...Johan sköter den biten =P
Tv kommer vi heller inte att ha i början..men det blir nog fixat ganska snart.. Ska upp nån satellit o kopplas nåt i huset..eller nåt=P

Jag känner mig sååå hemma i huset..känns som det är menat för oss. Och ni anar inte hur skönt det va att kunna/våga släppa ut Lowa själv. Idag va hon ute o lekte en heldel själv..hon kom in lite då o då o gav oss blommor;)

Vilken underbar sommar vi har framför oss!! Ja förrutom att det bara blir 3 veckor semester..men men..så blir det när det blir 2 inskolningar..dels nästa vecka..men den blir visseligen 2-3 dagar bara..och se 1 vecka i augusti på nya förskolan. Får försöka njuta av de veckorna lite extra mycket.

Jag längtar tills vi fått iordning allt huset..det ska bli så skönt..och förhoppningsvis blir det precis så fint som jag har ordnat det i mitt huvud;)

Nää..nu måste jag försöka sova.. Natti natti

2 kommentarer:

  1. Så glad för er skull !
    Tror verkligen ni kommer trivas ;)

    Ni kan alltid möblera om tusen gånger ;) Som vi, haha !

    Hoppas de går bra för Lowa på nya dagiset, men de vet vi ju nästan redan att de kommer göra.. duktiga tjejen!

    Älskar dej syster !! ♥

    SvaraRadera
  2. Va kul och skönt att Lowa får vara på avd brevid din till aug :D verkligen perfekt!!

    Ska bli riktigt kul att få besöka er i sommar :)

    Va avis jag blev när du skrev att ni släppt ut Lowa själv.. gud va skönt! undrar hur länge det kommer dröja innan vi bor så man kan göra det.. :/

    KRAM

    SvaraRadera