onsdag 6 januari 2010

Stygnen borta!

Nu är stygnen borta..orkade inte uppdatera igår.

Vi kom till världens goaste sköterska..har träffat henne flera gånger förrut och hon vet vem Lowa är..hon kommer alltd fram och småpratar lite med Lowa när man är på VC. Lowa vart såklart hysterisk när hon skulle ta stygnen..hon bara slet sig och försökte komma loss..så hon fick typ ligga i Johans famn och sköterskan tog snabbt bort stygnen..och när Lowa märkte att det inte gjorde ont så vart hon lugnare! Såret ser jättebra ut..kommer nog inte bli så stort ärr. Sköterskan tyckte att lowa va sååå duktig så hon fick välja 3 små presenter..Lowa valde en blå ring, en glittrig sköldpadda och en glittrig ödla;) *stolt*
Efter det så åkte vi till Ikea..jag hade jätteont i huvudet men vi skulle byta en klädstång och köpa 2 bokhyllor. När vi kom dit så så ville Lowa leka inne i Småland..det där leklandet de har på Ikea. Hon har aldrig varit där inne..och jag trodde inte att hon skulle våga heller..men jo då..mycket bestämd va hon om att hon minsann fixade att vara där själv. Så det fick hon..och det hade gått jättebra! Hon hade babblat en massa med killen som jobbade där..så han ville knappt att hon skulle åka hem..haha. Hon kan allt charma alla. När Johan och jag gick runt inne på Ikea så ringde det i Johans mobil..det va sköterskan som ville kolla hur det va med Lowa... otroligt söt, snäll och omtänksam sköterska. Vi pratade lite med henne när vi va där ang att läkaren troligen sydde utan bedövning så hon förstod mycket väl att Lowa blev hysterisk när stygnen skulle bort. Hon sa påminde även Johan om att hans recept va förnyat och att han skulle komma ihåg att det va röd dag idag så apoteket kanske va stängt=P Gullig sköterska va?
på väg hem från Ikea så åkte vi ner på stan..jag va sur o arg..hungrig frmför allt..för korven jag fick på Ikea smakade blää..så jag va superhungrig..orkade inte ställa mig i superlånga kön igen.. Johan överraskade oss med att ta oss till choys Garden.. lunchbuffe..mmm! Vi åt o åt o åt..;) Massa gott fanns det att välja på..det va nästan så jag rullade ut. Sen släppte huvudvärken ganska bra..bara att åka hem och skruva ihop bokhyllorna och fixa iordning i vardagsrummet.
Synd att jag hade huvudvärk..skulle eg till marie o grabbarna o leka..men det får bli en annan dag.
Idag har vi mest slappat..men ändå fått massa gjort! Vi skulle byta rum med Lowa..men jag har hunnit bli osäker på om jag verkligen vill byta rum..så vi avvaktar=P Har fixat det sista i vardagsrummet, bytt gardiner, städat lite, lekt en massa och lagat mat..och nu sitter jag här och känner mig å lat o seg..ska nog gå bort till Ronnie & Sandras nya lägenhet..Johan är redan där och hjälper till med renoveringen. Ska bli kul o se hur det blir när tapeterna är uppe och väggarna är målade!

imorron börjar jag jobba igen..känns helt ok..ingen jobbångest faktiskt..har alltid det sista dagen på semester eller ledighet annars....men det känns så bra inför denna termin..;) Dessutom har jag varit ledig i 15 dagar nu..och på julledigheten är man ju mer ledig än på sommaren..för nu bara är man..inte en massa inplanerat som det brukar bli på semestern. Så jag känner mig rejält utvilad..och riktigt jobbsugen..ska bli spännande och kul att jobba med Karin o Catharina!

Nää..fixa lite middag till Lowa..sen klä på oss rejält för att gå på promenaden..


Jooo..Lowa fick ett supersött kort idag..rosa med en döskallesjörövare på..det va från Noah, Joppe & Moster Frederica. (Mycket passande..Lowa såg ut som en sjörövare när hon va som mest svullen över ögat! ) Lowa blev jätteglad över de uppmuntrande orden..och hon va så stolt över att få post..bilden gillade hon massor..blir att sätta upp kortet på väggen i hennes rum tror jag;) Tusen tack söta ni!

Baj baj


1 kommentar: