lördag 16 januari 2010

Lördag!

Jaha..lördag igen;) Johan jobbar så han har bilen..det betyder att jag och Lowa är ganska låsta..men vad gör det..finns massa kul att hitta på här hemma..idag sk avi baka bullar och bygga en koja..och säkert en massa mer.. Sen finns det ju bussar också..men idag ska vi bara vara hemma!

Jag känner mig väldigt glad, lugn och harmonisk.. Känns så bra på jobbet-det vart kanon med omorganiseringen..tycker iallafall jag. Jag är nöjd och jag har fått tillbaka en stor bit av arbetsglädjen..som ett tag varit nästan borta!


Livet rullar på..syskonförsök nån gång under våren..är ju så mycket som ska klicka..ägglossningstider hit o dit..och en massa sånt..så när det blir vet vi inte. Inte än på minst 1 månad iallafall. Ska iallafall ringa kliniken nån dag och prata av mig lite och ställa massa frågor.


Lowa är i en riktig trots, gnäll och arg period..men det börjar bli bättre...hennes humör speglar sig ju mycket i hur vi mår..och nu känns ju allt bättre så..;) Hon är ju samtidigt enormt omtänksam, go och snäll också..som tur väl är=P


Renoveringen ligger typ lite på is..men i köket ska det hända en del..vi passar på att byta ut väggen som sitter mellan kök och grovkök..de som gjorde den förra har inte gjort ett bra jobb..anledningen till att vi fixar det nu är för att nya mattan i grovköket ska lägga om..det vart en massa bubblor (alltså när de renoverade badrum o grovkök här i nov) så vi gör det nu så mattan blir bra..den ska ju gå en bit upp på väggen. Så då blir det ju automatiskt att vi måste tapetsera om köket snart...har hittat en billig tapet som både jag och Johan gillar..det blir gråa nyanser i köket..känns bra!


Måste komma igång med träningen snart..men snuvan/nästäppan vill inte ge med sig.. Är ju beroende av nässpray..!! Självklart gör jag utan sprayen flera dagar i sträck emellanåt för att inte bli beroende..men det funkar inte..jag får panik av att inte kunna andas med näsan..och då börjar jag med nässprayen igen..men jag tar iallafall bara nässpray morgon och kväll!
På onsdag har jag tid hos min läkare..hon ska kolla om jag är trång i näsan..jag hoppas nästan det så man kan få hjälp och slippa få så här långa förkylningar..eller ja förkyld är jag ju inte..bara täppt=P Inget allergiskt vad jag vet..

Lowa sover fortfarande....hon somnade inte förrens kl 23 igår=/ Hon sover alltid 12 timmar..men jag ska väcka henne kl 10 tänkte jag då går det nog att få henne att somna kl 21 ikväll. kl 23..fruknatsvärt sen tycker ni nog..MEN..hon har ju varit långledig..på måndag blir det dagis igen.. Klart man ställer om dygnet när man är ledig..;)

Hmm..fick en ide..vi kanske ska ta bussen ut till skultuna idag och hälsa på min lilla familj..då kan ju Johan hämta upp oss på hemvägen..hmm..

Nää..fixa frukost och sen väcka min lillskrutta..!

Kram på er

1 kommentar:

  1. Låter som Allt är toppen hemma hos er! :) underbart ♥

    SvaraRadera