lördag 7 augusti 2010

Lördag


undrar vad denna dag kommer bjuda på.. skulle vilja åka o bada i nåt badhus! Lowa & jag är badhusfrälsa;P Men Johan har jouren i helgen så om vi ska åka måste vi åka utan honom..och just denna helg känner jag inte för det..vill vara samlade hela familjen. Blir kanske att åka till skogen några timmar o leta svamp bara. Va ut igår i ett par timmar..hittade ca 1 liter. Så det finns ju kantareller nu..men jag vill hitta mycket=) Inte för jag äter dom..men det är såå mysigt att strosa runt i skogen o bara njuta!
I torsdags åkte jag hem från jobbet...förkyld och febrig. Mådde pyton.. va hemma igår och vilade ganska mycket..sov tom middag.. så på kvällen kände jag mig ganska pigg så en tur i skogen lockade. Hoppas det blir mer idag!

Inatt hände det lite småskumma saker utanför oss.. måste fråga grannen om det va han..men varför skulle han vara ute kl 23:30, 2:15 och kl 04? kl 23:30 gick nån (såg inte vem..men den gick i rask takt..villket grannarna aldrig gör) förbi vårt hus..reagerade på att det va så sent..ena grannparet är bortresta och de andra brukar lägga sig tidigt. Sen kl 2:15 hörde jag nån som visslade nån melodi utanför..väldigt svagt ljud. Kl 04 kom vlt-bilen..stannade o la i en vlt vid våra lådor och sen brukar han alltid åka förbi vårt hus bort till grannen..men nu körde han bara kanske 10 meter o sen stanna han o sen hörde jag några röster o sen backade vlt-bilen tillbaka o vände för att sen åka iväg. Då smög jag upp o kikade ut...men jag varken såg eller hörde nån.. skitskumt. Vi har ju en grusväg utanför så den som tidningsgubben pratde med borde jag hört ( sover med öppet fönster) på vägen eller sett.. Kan säga att det tog ett bra tag innan jag somnade om igen..för att sen vakna kl 07 av att jag hostar som en tok..va bara att gå upp..ville inte väcka mina älsklingar!

Så när jag ändå sitter här tänkte jag lägga in lite bilder från när Lowas kusiner Tindra & Rasmus va här över en dag o en natt=)



Titta..jag hitta en groda;) Sötaste lilla Rasmus..riktigt go unge

Tindra & Lowa har låtsas kaniner i kaninhuset (som håller på o rustas upp) Tindra klappar Lowas kanin

Vi plockade lite ärtor på åkern som fick bli mat till kaninerna

Cykeltur bort till lilla "pölen" som MungaTrollet bor vid;)

Jag trött..va..nej nej inte alls;)


Saft o kakstund på skogsvägen..Tjejerna vågade sig inte in i skogen..de va rädda att möta trollet;P De spanade ängsligt mot skogen hela tiden!

På rad.. de va sååå duktiga på att gå o cykla..vi va låångt bort

Tjejerna bakade bullar..jätteduktiga va dom!

Resultatet! vart visst fel bild..detta är de jag gjorde..men tjejernas va ännu finare;)

Provsmakning

Rasmus med en av sina älskade snuttefiltar;)

Vi hade det toppen..va så enkelt att ha alla 3 samtidigt..mycket enklare än att bara ha tjejerna.

Nu är klockan 10 och mina älsklingar sover fortfarande..de somnade kl 21:30 igår..skönt att de kan sova så länge! Men nu saknar jag deras sällskap..

Såg på Facebook nu att jag känner till 8!!! som fyller år idag! Helt otroligt..vilken bra föda barn dag alltså!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar