måndag 26 juli 2010

Dags för lite nytt!


Förra fredagen åkte jag och Lowa tåg ner till Nässjö där vi sen blev hämtade av Mamma för vidare färd till torpet några mil bort.. Fotade inte så mycket..va glömst helt enkelt...bla när vi va till Kleva Gruva så glömde jag kameran. Här kommer iallafall lite bilder från Ölands djur & Nöjespark/vattenpark...som jag för övrigt starkt rekommenderar. 300 kr i inträde (gratis för de under 1 meter) och då ingår ALLT..(förrutom mat och lotter såklart) Djurpark, karuseller, sagostig, minitåg genom området, dinosaurieområde och ett stort vattenland..med många rutschkanor och pooler. Tyvärr så glömde jag mina badkläder..men Lowa fick bada lite i "plaskdammen";)
Tusen tack Ronnie & Sandra för lånet av kameran!!!! =)


Jag gillar giraffer..denna stod utanför djurparken


Farfar i ett nötskal;)


Lowa tyckte det va lite läskigt att titta på stora ormarna


Paddan va mycket mindre läskig;P


Tacobuffe..så smaskigt!


Lowa hälsar på lilla Mumin


Piratskeppet


Klättra måste man ju göra..


Vattenparken..Pirat delen..


vi åkte Pariserhjulet...det va bra utsikt 58 meter över marken;)

en del av vattenparken


Det tog ett tag innan Lowa vågade klättra in i munnen..haha..min lilla fegis;)


Bada fick Lowa tyvärr göra själv eftersom jag glömt mina badkläder..synd..men nästa år då ska vi åka i alla rutschkanor! Hmm..2 badbilder kom visst inte med..skumt

En dinosaurie


Tittar på minihäst


Spännande tyckte Lowa

Här börjar Lowa bli lite trött..

Farmor & Farfar har alltid tok för sig.. Nu har de lärt Lowa att man ska se väldigt glad ut när det kommer en fartkamera..utifall man blir fotat;) hahaha

Vart tyvärr inget fotat vid karusellerna..eftersom jag åkte med Lowa. Alla de där typiska barnkarusellerna tyckte Lowa va trista..men vi åkte humlan..den gillade hon..och allra helst ville hon åka stora bergodalbanan..tur man va tvungen att vara 120 cm för att åka den..=P

Spöktåget åkte vi..och efteråt va Lowa sååå kaxig o berättade stolt att hon va såååå modig. Innan vi skulle hem så ville hon åka igen..denna gång med Farfar.. Och då kläcker ungen ur sig att denna gång ska hon minsann titta där inne...hahah..hon har ju alltså inte sett nåt! Men inte vågade hon titta denna gång heller;P

På min födelsedag på onsdagen så åkte vi hem..men först åkte vi till Kleva Gruva och sen hem o åt mat och fikade..känns som jag alltid åker bil på min födelsedag?!

Johan skulle ha kommit ner på måndagen med sina föräldrar men han blev tyvärr tvungen att gå på jobbmöte både på tisdagen och onsdagen..suck!

Lowa och jag hade iallafall en härlig smålandvistelse... på lördagen åkte syrran, Noah och vi till Sävsjöbadet..det va vi och kanske 10 pers till där..så härligt...32.4 grader i vattnet;) Vi hade jätteskoj..det badhuset är perfekt för småbarn. Tyvärr gjorde lilla Noah illa sig lite på örat=(
På söndagen åkte vi med mamma till en sk Öppen Trädgård..det va mysigt..sen åkte vi till sjön och åkte ut med båten. Härligt!

Hinner inte skriva mer nu..ska duscha o sen ner på stan o klippa mig..är det iallafall tänkt..ska gå till nån drop-in.. ! Sen vidare till Sandra m familj som är hemma hos hennes föräldrar denna vecka..vi ska färga/slinga håret på varandra..och sen ska Lowa sova över där tills imorron..och imorron kommer de hit o lämnar av alla 3 barnen och vi ska vara barnvakt under dagen då Ronnie & Sandra ska på bröllop! Hoppas verkligen att det är finare väder imorron så vi kan vara ute..annars blir det nog lite jobbigt med lilla busiga Rasmus..haha..han är helvild..men underbart GO!!

Nää..duschen va det.. uppdaterar mer ikväll eller imorronbitti.

Ciao!




2 kommentarer:

  1. De va kul att ni kom !! :)
    Men nästa gång blir roligare..
    Puss ♥

    SvaraRadera
  2. Ni ser verkligen ut att ha haft det härligt! Den parken ser ju enormt rolig ut! Kanske blir till att dra dit till nästa år ;) Gustav är ju hellt såld på riddare, sjörövare och dinosaurier, så om det håller i sig till nästa år är nog den parken klockren ;) *KRAM*

    SvaraRadera