söndag 7 mars 2010

Söndag

Jaha..då va man på väg o bli sjuk..=( Har jätteont i halsen och är snorig och såå hängig!

Igår va jag, Lowa, lillebror Emanuel och Lowas 2 stora kusiner Johanna & Lucas till Salabadet=) Det va roligt och uppskattat! Träffade Maria (G:et) med familj där..trevligt! Lowa älskar att åka o bada..även om hon är en riktig fryslort och inte alls så kavat i vattnet;P

På kvällen såg vi på Bröllopsfotografen..inte alls så bra tycker jag.. Men ikväll ska vi ses Luftslottet som sprängdes...Yeey=)

På tisdag börjar Johan jobba..vart lite förskjutet pga lite papper som skulle fixas med AF. Så på måndag hoppas jag att Johan får sitt schema. Har grubblat många timmar på hur vi ska lösa det med lämning o hämtning på dagis för Lowa nu. Hon är ju van vid att gå 9:30-13.30 och MYCKET ledigt..hon får nästan varje dag välja om hon ska till dagis eller ej..och så Pappakär som hon är så väljer hon oftast att vara hemma..Lyx att vi haft den möjligheten! Men nu är det slut på den lyxen. Johan måste åka hemifrån ca 6:15. Dagis öppnar 6:30. Så ca 3 dagar i veckan kanske det måste bli att vi får ha sk jour på dagis..känns inge bra. Jag måste åka buss nu..bussarna går inte så bra..kommer behöva lämna Lowa på dagis ca 1.5 timme innan jag börjar jobba. Önskar så att vi hade 2 bilar! Då skulle det inte vara nåt problem..förrutom 1 dag i veckan då jag börjar 6:20..men det löser sig. Om vi visste att vi ska flytta, och när osv så skulle det vara enklare o planera. Är lite inne på att gå ner lite i tid..1 timme om dagen..Men innan jag är gravid så vill jag inte gå ner i tid..förlorar ju en del pengar på det..måste ju spara till ev fler syskonförsök. Köpa bil..hmm..ja kanske..men för vilka pengar? Nää..har aldrig känt mig så förvirrad!

Bostaden då..den kan jag nog berätta om nu..det är ett hus på landet..ute i Munga. Ligger vid typ en Herrgård. Så vackert där ute..!! 300 m till sjön;) Rött trähus på 140 kvm. Lantlig stil, så charmigt! Jag talar nog för oss alla tre när jag säger att huset är vårt drömhus! Pch läget..wow..så fint.. Tänk att få ge Lowa en uppväxt på landet..härligt!
Ägaren till Hönseriet där Johan fått jobb äger det och flera andra hus i Munga. Han hyr ut det till oss med lite reducerad hyra. Johan får gångavstånd till jobbet=) Och för mig tar det ca 15-18 min till jobbet. Inget är klart än..har inte hört nå mer om hyran eller så. Och vår lägenhet måste renoveras...inga stora grejer dock. Om det blir flytt så vill vi ha Lowa på Romfartuna förskola..halvvägs till mitt jobb. Men där fanns det plats tidigast i augusti. Så blir det flytt ganska snart så får hon gå i Skultuna i nån/några månader..det är väl inte så stort problem..Lowa anpassar sig nog bra!

Nån som är intresserad av att köpa vår lägenhet eller känner nån som kan vara intresserad så hör av er..! För flytt lär det bli vilket som..båda kan inte pendla..för dyrt och tar för mycket tid. Så nu ska jag logga in på mimer och kolla lediga 4:or i skultuna;)


Ha en trevlig söndag allihop!

1 kommentar:

  1. Gud så roligt. Hoppas ni får flytta till huset då! Å att det blir närmar till jobb & så är ju jätte bra:)

    Kram

    SvaraRadera