torsdag 7 oktober 2010

Tips på middagsmat..

Fick råd av syrran att visa mer bilder, ha mat & pysseltips.. Så idag blir det ett smaskigt middagstips!

Lövbiff i ädelostsås med pasta!

Min mamma gör denna rätt..den är jättegod..verkligen! Nu vet jag inte exakt hur hon gör sin men jag skriver "mitt" recept.. Så enkel att tillaga och snabbt går det..ca 15 min!

Ca 400 gram Lövbiff skuren i strimlor
Nästan 1 hel bit Kvibille Gräddädel (100g tror jag den är)
6 dl grädde
1 köttbuljongtärning
en skvätt soya
salt & peppar

Bryn lövbiffen, ha i osten (viktigt att det är kvibille gräddädel), rör om tills osten smält. Häll i grädden och resten av ingredienserna. Koka upp och ha ev i lite redning.

Serveras med pasta (gärna Gnocchi) Smaklig måltid
Gnocchi



Nu: Lyxfällan...Tjillevippen!!




1 kommentar:

  1. Ja, det kommer bli super häftigt med Island. Så lång väntan bara :o).

    Jag följer ju oxå din blogg. Och jag vill att du fortsätter blogga :o). Mattips låter bra tycker jag, alltid kul att läsa och att titta på söta Lowa förståss :o)
    KRAM

    SvaraRadera