lördag 18 september 2010

Vilken dag!!

Vaknade med huvudvärk.. trodde först att det va pga att jag la mig sent (fick oväntat besök på kvällen av vår kompis Micke) men kom snabbt på att det är ju mensens fel.. =( Hade iallafall en mysig morgon, Johan va på morgonmöte med chefen och jag & Lowa pysslade och åt sen majskolvar;) Vid 12 tiden vart huvudvärken värre..nästan så det övergick till migrän. La mig på soffan o vila..Johan kom hem och vi skulle egentligen åkt till stan..men jag mådde så dåligt så han fick åka själv. Trodde inte att jag skulle bli så dålig som jag sen blev..för då skulle ju Lowa följt med honom. Hade ingen migrän medicin hemma så jag bad Johan hämta ut nya på apoteket när han ändå skulle till stan.. vid 13 tiden mår jag så dåligt så jag nästan svimmar..lyckas iallafall värma på lite lasagne till Lowa innan jag la mig i sängen för att försöka sova. Orkade inte ens ta mobilen o ringa hem Johan.. Hann ligga där i 10 min sen hör jag Lowa ropa att hon behöver papper..men jag orkade inte svara...fick liksom inte fram nån röst... Hon ropa igen.. jag va säker på att hon hade spillt ut mjölken men till slut så säger hon att hon bajsat..då kopplade jag..toapappret hade hon tidigare burit upp till mig för hon tyckte jag va snorig;) Va bara att masa sig upp ur sängen o gå ner o hjälpa henne...då säger hon att hon hade tänkt torka sig själv (fast hon egentligen inte får göra det själv för oss riktigt än) så jag skulle få vila i lugn o ro..min gullunge!! Efter detta kom illamåendet rejält..va bara att kräkas..=( sen upp till sängen där jag sen låg o slumrade till då o då..ända fram till kl 17. Vad gjorde Lowa under tiden då..? Jo hon pysslade, ritade & tittade på tv..hon skötte sig själv..gjorde sig tom mellis själv. Hörde henne ibland tralla på nån sång..ibland kom hon in till mig o pussade mig på pannan eller la sig brevid en stund o klappade på mig.. Jag blir såååå varm i hjärtat av att tänka på att jag har fått en sån omtänksam o klok dotter...jag är så stolt över henne! Hon tar alltid hand om mig sååå bra när jag har migrän..hon har lärt sig av sin far;) Han är expert på att få mig att må bättre när jag har migrän..han får mig att slappna av o somna.. Resten av dagen har varit toppen..Lowa har varit ett riktigt A-barn hela dagen..inte ens pyttelite gnäll eller bråk eller tjat..bara sååå duktig idag.. Hennes trots verkar nästan helt vara borta..sååå skönt! Hon känns så stor nu..inte så konstigt egentligen..hon fyller ju 4 i december. Hon är så duktig på att rita & att skriva sitt namn..hon kan många bokstäver & hon har viljan att lära sig läsa..men där stoppar jag faktiskt lite..tycker hon är för liten..uppmuntrar mer att hon ska rita & pyssla. Däremot inte att tejpa..hahha..hon är galen i att tejpa.. Lowa sjunger en massa också..ofta egna låtar...sjunger om vad hon gör, vilka hon tycker om osv..så gulligt! Skulle kunna skriva en hel uppsats om hur vår underbara tjej är..Men det får räcka med att skriva ATT hon är UNDERBAR!! ;)

Förra natten vart två får dödade ca 200 meter från vårt hus..av en eller flera vargar!! Har varit mycket vargar runt munga, skultuna & svanå sista veckan..ganska ruggigt. Så nu är det slutlekt för Lowa ute själv.. Nu ikväll va några tjejer från Johans jobb här utanför i en bil o satt o spana efter vargarna.. Johan gick för att säga hej men de hade visst blivit ganska rädda när han kom..haha..så kan det gå när 4 unga tjejer sitter o skrämmer upp sig själva i en bil;) hihi De såg ingen varg..och förhoppningsvis så skrämde de bort dom härifrån så mycket som de skrattade o fnittrade..de hördes låång väg;) För er som inte vet så mycket om dessa vargar så har de attackarat hundar som varit i sällskap av 5 människor..så nåt är galet..en varg ska inte våga vara 1.5 meter ifrån en vuxen människa som skriker för livet!

Imorron är det dop i Nynäshamns..Johans kusin Jessicas son Lucas som ska döpas.. men tyvärr så verkar det som vi inte kan åka.. Johan har jouren & jag kommer troligen få migrän inatt/imorron igen..brukar bli så om jag inte får i mig medicinen direkt, speciellet om migränen kommer i samband med mensen sk hormonmigrän! Trist..har inte träffat det söta lilla gossebarnet än.. =(

Nä..nu ska jag försöka sova..Natti natti

1 kommentar:

  1. Jag hade med ett jätte otäckt anfall i onsdags morse. Gustav trodde han hade kissat på sig vid 5, men det hade han inte. Så säger han att han va hungrig, jag sa tt det snart är morgon men han gav sig inte. Då small det till och jag mådde så sjukligt illa!! kallsvettades så jag var helt blöt och det kändes exakt som magsjuka fast ändå inte .. Det va ett ricktigt otcäkt anfall ! Hade sen migrän heeela dagen :( men det va nog också pga mensen för den kom sen... *stackars oss* ;(

    SvaraRadera